How to connect shared mailbox in Outlook 365

  1. Open Outlook on your device. Click "File" in the upper left corner and then click "Account Settings" twice.

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  2. Click the "New..." button in the "Email" tab.

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  3. When the field appears asking for an email address, enter the mailbox you want to add, click Next, and in the next window, select the Exchange button.

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  4. In the next step, you can finish the setup by clicking "Finish".

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If you are using Office 365 you need to select Exchange as a Service, once prompted for your username and password, enter your TUMID and Password.


How to set up IOS devices for access to the TUM Email 

Use these settings in IOS for access to you TUM Address



Mail Type:Exchange
Email Address:insert your named email Adress here 
Server: xmail.mwn.de
Domain:ADS
Username:your TUM ID
Password:your TUM password

Depending on the IOS configuration these setting may not work. In this case, please download the LRZ Configuration Profile here https://doku.lrz.de/download/attachments/17695372/iOS_Ex-Profil.mobileconfig?version=24&modificationDate=1633503483397&api=v2

Mobile Mail Clients blocked by LRZ 

Please note that the TUM/LRZ Exchange Services are actively prohibiting the usage of the official Microsoft Outlook for Mobile and MyMail App due to unsecure deployment of user credentials. Username and Password are cached on the servers of the App Providers - this is a comfort feature but also a security risk and violates the LRZ Usage Regulations


Statement from LRZ Wiki  Mobile Endgeräte (Smartphones, Tablets, etc. ) - Leibniz-Rechenzentrum (LRZ) Dokumentation - Available in german only

Gesperrte Apps am Exchange Server

Derzeit sind am Exchange Server folgende Apps aus Datenschutzgründen gesperrt:

  • Microsoft Outlook für iOS und Android

  • MyMail für iOS und Android

Das Problem ist, dass die Apps die Zugangsdaten (Kennung, Passwort) nicht lokal, sondern auf ihren Servern speichern. Diese Speicherung der Zugangsdaten stellt eine Weitergabe der Daten dar, die nach den Benutzungsrichtlinien des LRZ (Usage Regulations), §4, Abs. 3a verboten ist.

Wenn Sie versuchen, Ihr Exchange-Konto mit einer der oben genannten Apps zu verbinden, bekommen Sie eine Fehlermeldung als E-Mail, die sich je nach App und Gerät im unteren Teil leicht unterscheidet, z.B. bei der Outlook-App:

Ihr Gerät kann aufgrund einer Zugriffsrichtlinie, die auf dem Server definiert ist, nicht über Exchange ActiveSync mit dem Server synchronisiert werden.

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